همه افراد جامعه برای رسیدن به امنیت باید با پلیس همکاری کنند97/03/04

 

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفتند: اگر آحاد جامعه خواستار امنیت هستند باید با پلیس همکاری کنند و این همکاری می‌تواند نقش بسزایی در شکل گیری رفتار سالم اجتماعی ایفا کند

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در دیدار با جانشین فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشتند: پلیس یک نقش کلیدی و محوری در هر نظامی در دنیا دارد و از جایگاهی برخوردار است که همواره پناهگاه مردم است، امنیت مقوله بسیار مهمی است و زمانی که مردم تجزیه و تحلیل می‌کنند به دنبال یک پناهگاه می‌گردند تا شب را با آرامش استراحت کنند و روز را با آرامش به کسب و کار، تلاش و کسب دانش بپردازند، احساس می‌کنند که همیشه در کنارشان یک نیرویی وجود دارد که در این جایگاه دیده بانی می‌کند و حراست می‌کند و از هر نوع آسیبی آنان را حفظ می‌کند.

پلیس از یک مأموریت و جایگاه والایی در بین مردم برخوردار است که مردم امنیت زندگی خود را وقتی بررسی می‌کنند، کوچک‌ترین لطمه‌ای به امنیت مردم وارد شود مانند آن است که تمام هستی خود را از دست داده‌اند که این جایگاه مطلوب به تلاش‌های بی وفقه مجموعه انتظامی برمی گردد.

واقعیت مطلب این است که ما دشمنانی داریم که در طول این ۴۰ سال فعالیت‌های فراوانی را علیه ما انجام دادند از جنگ سخت گرفته تا جنگ نرم، ۸ سال دفاع مقدس در مقابل طمع ورزی‌های دشمنان داشتیم و همچنین با جنگ نرم به اشکال مختلف مواجه بوده‌ایم.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: یکی از مسئولیت‌های سنگینی که پلیس دارد در رابطه با فضای مجازی است که توفیقات خوبی را نیز در این عرصه داشته است و اگر ما آن را را حفاظت نمی‌کردیم، امروز وضعیت کشور به شکل دیگری رقم خورده بود.

در فضا و محیط جامعه، پلیس است که با ناهنجاری‌ها و بزه‌های اجتماعی مقابله می‌کند، کار پلیس بسیار حساس و دقیق است و در عین حال که مردم به وجود شما احساس نیاز می‌کند، شما زیر ذره‌بین نیز هستید.

کارکردهای پلیس نیز مورد حساسیت مردم است، البته همیشه این کارکردها تنها مربوط به ناجا نیست، مربوط به روحانیت نیز می‌شود.

برنامه‌های اخلاقی و تذهیبی پلیس قم به صورت جدی پیگیری و دنبال می‌شود که این بسیار ارزشمند است، نیرویی که برای پلیس جذب می‌شود با همین ساختار رشد پیدا می‌کند که با حفظ چارچوب و اعتقاد دینی آمادگی مقابله با هر مسئله‌ای را داشته باشد.

پلیس ما ۴۰ سال قبل با یک رویکرد وارد قضایا می‌شد اما امروزه شرایط اجتماعی و رفتارها، تاکتیک‌ها و شگردهای دشمن تغییر کرده است، یعنی آموزش‌های پلیس نیز باید متناسب با شرایط زمان و جامعه تغییر کند.

دشمن شناسی پلیس باید روز به روز قوی‌تر شود و با شگردهای کار دشمنان آشنا شود، آنچه که امروز به عنوان بزه در جامعه اتفاق می‌افتد با چند سال قبل متفاوت است، راهکارهایی که دشمنان برای رسیدن به مقاصد خود پیگیری می‌کنند بسیار فرق کرده به همین علت باید آمادگی‌ها و آموزش‌ها چه در بعد اخلاقی و چه در بعد مهارت‌های پلیسی، به روز باشد.

هیمنه پلیس باید به گونه‌ای باشد که در مجرمان احساس ترس و در افراد بی گناه احساس امنیت ایجاد کند، اینکه همه کارها را با پلیس واگذار کنیم کار درستی نیست باید تک تک آحاد جامعه هر کدام در جایگاهی که هستند نقش خود را در همکاری با پلیس ایفا کنند.

پلیسی موفق است که بدنه اجتماعی و جامعه نیز با او همراه باشند و اگر خدای نخواسته آحاد جامعه از این مأموریت مهم سرباز بزنند، پلیس ما نیز دایره موفقیتش کمتر خواهد شد.

 اگر آحاد جامعه خواستار امنیت اخلاقی در جامعه هستند باید با پلیس همکاری کنند، این مردم هستند که با گزارش‌ها به موقع به پلیس می‌توانند جلوی یک فاجعه‌ای را در جامعه بگیرند، بنابراین همکاری متقابل پلیس و مردم می‌تواند نقش بسزایی در شکل گیری رفتار سالم اجتماعی داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها   

مهدی یاری
#3 مهدی یاری 1397-03-09 05:01
هر روز کلیپ سازی هایی علیه پلیس ایران شکل میگره که هدفشان ضربه زدن به پلیس است و تحریک پلیس به خشونت که بگویند پلیس ایران خشن است دیروز کلیپی واقعی دیدم که پلیس زنی را که ترویج فحشا می کرد با احترام می خواست سوار ماشین گشت کنند ولی این خانم می گفت من باید بروم سر کار نمی توانم بیایم این یعنی هیچ ارزشی برای پلیس قائل نیستند ترسی از پلیس ندارند و...
نقل قول کردن
کریم
#2 کریم 1397-03-08 08:22
سلام مطلب شما را خواندم خوبه که صحبت میشه ولی اون عظمت و ابهت پلیس را شکستن به پلیس فحش و ناسزا می گن ولی کسی چیزی بهش نمیگه و... اینده چنین کاری میشه این که محمد ثلاث با اتوبوس از روی نیروهای نظامی رد میشه و سه نفر را شهید می کنه نیروهای که مسلح هم نبودند
نقل قول کردن
یاور خاری
#1 یاور خاری 1397-03-04 19:42
کجایی آقا هیبت و هیمنه پلیس را می شکنن به پلیس فحش میدن نماینده مجلس ازشون دفاع می کنه کجای جهان اینطوریه همین امریکا تیرباران میکنن کی می خوان بفهمن و بدانن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.